1403-02-15 7:37 قبل از ظهر
صنعت لبنیات

آشنایی با برخی از محبوب‌ترین‌های صنعت لبنیات

خانواده لبنیات و محصولات لبنی در واقع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی شیر هستند که از یک حیوان شیرده، اغلب گاو، به دست می‌آیند. از دیگر حیواناتی که شیر آن‌ها برای تولید محصولات لبنی استفاده می‌شود می‌توان به گاومیش، بز، گوسفند و شتر اشاره کرد.

کشت نیوز؛ بهترین لبنیات به سلیقه و ذائقه شخص بستگی دارد. اما برخی از محبوب‌ترین لبنیات شامل موارد زیر است:

پنیر چدار: این پنیر انگلیسی دارای طعم نسبتاً شور و بافت سخت است. پنیر چدار معمولاً زرد رنگ است اما در رنگ‌های سفید و قرمز نیز تولید می‌شود.

پنیر پارمزان: این پنیر ایتالیایی سخت و سفید رنگ، از شیر گاو تهیه می‌شود. طعم شورتری نسبت به سایر پنیرها دارد و معمولاً روی غذاهای پاستا، پیتزا و سالادها استفاده می‌شود.

پنیر موتزارلا: پنیر موزارلا ایتالیایی نوعی پنیر با رطوبت بیشتر و بافت نرم‌تر است که معمولاً بر روی پیتزاها استفاده می‌شود. آن را می‌توان ذوب کرده و در غذاهای گرم استفاده کرد.

کره: کره یکی از جذاب‌ترین محصولات لبنی برای استفاده در وعده صبحانه و داخل انواع غذاهاست.

دوغ: دوغ یک نوشیدنی لبنی خنک و متعادل است که از شیر یا ماست تهیه می‌شود. دارای خواص بسیاری برای سلامتی معده و روده است و در برخی مناطق جهان از جمله ایران، به عنوان نوشیدنی محبوب شناخته می‌شود.

ماست: وقتی صحبت از بهترین لبنیات می‌شود، نمی‌توان محبوبیت ماست را نادیده گرفت. این ماده لبنی در بسیاری از کشورهای جهان محبوب است.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!