1403-02-20 9:53 قبل از ظهر
رزماری

رزماری گیاهی دارویی برای تقویت مغز و حافظه

رزماری، بوته ای با برگ های معطر، همیشه سبز، مانند سوزن و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی و بومی منطقه مدیترانه است. از خانواده نعناع است که بیش از ۷۰۰۰ گونه را شامل می شود. نام رزماری از کلمه لاتین ros  گرفته شده است. رزماری حداقل از سال ۵۰۰ قبل از میلاد مورد استفاده آشپزی قرار گرفته است. مدت هاست که به عنوان یک گیاه دارویی برای تقویت مغز و حافظه توصیه می شود.

کشت نیوز؛ این گیاه حاوی موادی است که برای بهبود هضم و افزایش گردش خون مفید است. در پخت و پز، از رزماری به عنوان چاشنی در انواع غذاها مانند سوپ، سالاد و خورشت استفاده می شود. از این گیاه در کنار مرغ، گوشت، استیک و ماهی به ویژه ماهی های روغنی استفاده می شود.

همچنین با غلات، قارچ، پیاز، نخود فرنگی، سیب زمینی و اسفناج به خوبی سازگار است. شاخه های تازه رزماری را زیر آب روان و سرد بشویید و خشک کنید.

در دستور غذاها معمولا برگ های کامل لازم است که به راحتی از ساقه های چوبی جدا می شوند. شاخه های کامل رزماری ممکن است به خورشت ها و غذاهای گوشتی اضافه شود. برای نگهداری رزماری، شاخه ها را در یک کیسه پلاستیکی نگهداری مواد غذایی با حوله کاغذی مرطوب قرار دهید. رزماری تازه حدود ۱ هفته در یخچال نگهداری می شود.

خواص رزماری

گفته می شود در یونان باستان، رایحه درمانی رزماری می تواند کیفیت، اما نه سرعت حافظه را بهبود بخشد. شواهد اولیه در مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف فقط ۷۵۰ میلی گرم برگ رزماری پودر شده در آب گوجه فرنگی ممکن است سرعت حافظه را در بزرگسالان سالم و مسن تر بهبود بخشد.

رزماری همچنین در رایحه درمانی برای کاهش استرس استفاده می شود. یک مطالعه نشان می دهد که ترکیب رزماری با روغن های دیگر ممکن است سطح کورتیزول را کاهش دهد و در نتیجه اضطراب را کاهش دهد.

لازم به ذکر است که خواص گیاه رزماری تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. چراکه این ادویه خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تقویت دستگاه ایمنی، مبارزه با عفونت‌های باکتریایی ازجمله عفونت‌های معده، تسکین دردهای معده‌، از بین ‌بردن بوی بد دهان، محافظت از پوست و مو، سم‌ زدایی بدن و… اشاره کرد.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!