1403-02-10 6:36 بعد از ظهر
تراکتورسازی ایران

پاسخگویی تراکتورسازی ایران به 99 درصد نیاز کشاورزان

مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: تراکتورسازی ایران کشور را چندین محصول و فناوری بی نیاز کرده و کم لطفی است که بگوییم تکنولوژی تولید تراکتور و کمباین سازی متعلق به ۶۰ سال پیش است.

به گزارش کشت نیوز به نقل از از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، ابوذر جمشیدوند روز پنجشنبه با بیان این مطلب، اظهار کرد: واحدهای تحقیق و توسعه این مجموعه فعال است و متناسب با نیازها، محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه به روز است و موتورهای با استیج بالا تولید می کند و همین امسال کلی کار در این زمینه در این مجموعه صورت گرفته است.

جمشیدوند گفت: چسبیدن به مقوله واردات درست نبوده و علاج کار نیست البته ما محدودیتی برای واردات در زمینه نوسازی ماشین آلات کشاورزی نداریم و کمک هم می کنیم اما به شرطی که توان رقابت کیفیتی و قیمتی با محصول داخلی را داشته باشد.

وی افزود: چندین تراکتورسازی در کشور داریم که فشار می آورند محصولات شان خریداری شود اما کسی نمی خرد چرا؟ چون قیمت بالایی دارند.

وی تاکید کرد: براساس وظیفه شرعی، قانونی، اخلاقی و سیاست کلی نظام قائل به این هستیم که اولویت یک یک یک ما تولید داخلی است.

جمشیدوند گفت: صنعت حوزه کشاورزی خوب فعالیت می کند و در قیمت و کیفیت رقابت پذیر است.

تراکتورسازی ایران اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار کشور است که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!