1403-02-20 6:21 قبل از ظهر
پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در ایران را بشناسید

پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در ایران را بشناسید

کشت نیوز؛ غذاهای ایرانی به خاطر طعم و مزه‌ای که دارند در کل جهان مشهور هستند، دلیل اصلی این طعم و مزه استفاده مناسب و به جا از ادویه‌ها است. اکنون ادویه‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های ایرانی آشنا می‌شویم و خواص و ویژگی‌ آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

هل: یکی از ادویه‌های پرکاربرد در ایران هل است، هل عطر و طعم بی‌نظیری به غذاها و نوشیدنی‌های شیرین می‌بخشد. بسیاری از توریستان طعم و عطر هل ایران را متفاوت‌ترین طعم می‌دانند و غذاها و نوشیدنی‌هایی سفارش می‌دهند که طعم این ادویه را مجددا بچشند. از نوع دودی این ادویه برای طعم دار کردن پلو نیز استفاده می‌شود.

زیره: یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در ایران پودر زیره است، این ادویه با ایجاد طعم متفاوت و دودی در غذاها باعث ایجاد رایحه‌ای دلنشین می‌شود. بیشتر افراد علاقه دارند از این ادویه برای طعم‌دار کردن غذاهای سبزیجاتی خود استفاده کنند تا از طعم دودی و تند آن نهایت استفاده را ببرند.

زردچوبه: بسیاری از ایرانیان برای رنگ‌دهی به غذاهای خود از زردچوبه استفاده می‌کنند؛ اما بهتر است بدانید طعم زردچوبه نیز بسیار دلنشین است و می‌تواند غذاهای شما را خوش طعم و خوش رایحه کند. این ادویه علاوه بر مصارف غذایی بسیاری که دارد می‌تواند به عنوان گیاه دارویی نیز مصرف شود.

گشنیز: این ادویه به عنوان پادشاه ادویه‌ها شناخته می‌شود، از این ادویه برای مزه‌دار کردن غذا و همچنین برای تزئینات کنار غذا استفاده می‌کنند. خواص و ویژگی‌های این ادویه به قدری زیاد است که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای جز ضروریات محسوب می‌شود.

فلفل سیاه: این ادویه جز ادویه‌های پرکاربرد و همه کاره است. اگر به دنبال طعم تند و دلچسب در غذاهایتان هستید، بی‌شک استفاده از فلفل سیاه مناسب‌ترین گزینه برای شما است. این ادویه علاوه بر طعم دهی به غذاها برای مصارف دارویی نیز استفاده می‌شود و جز رایج‌ترین ادویه‌ها شناخته شده است.

پرمصرف‌ترین ادویه آشپزی

همان طور که می‌دانید ادویه‌ها بیشترین نقش را در طعم دهی به غذاها اجرا می‌کنند، پرمصرف‌ترین ادویه آشپزی عبارتند از:

زعفران: این ادویه یکی از ملزومات موجود در آشپزخانه است. این ادویه از گل زعفران تهیه می‌شود و عطر و طعم خوشی بر بسیاری از غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها می‌بخشد. طبع زعفران گرم است و معمولا در طبخ بسیاری از غذاها از این طلای سرخ استفاده می‌شود.

سماق: در هنگام پخت کباب احتمالا با ادویه سرخ رنگی آشنا شده‌اید که طعم متفاوت و ترشی به کباب می‌دهد، این ادویه سماق نام دارد. سماق به دلیل خواص دارویی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سماق طبعی سرد دارد، پس باید مصلح این ادویه را نیز همراه غذا مصرف کنید.

دارچین: اگر به دنبال عطر دهی به غذای خود هستید، دارچین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بهتر است قبل از استفاده از این ادویه، آن را کمی تفت دهید تا طعم و عطر آن بهتر نمایان شود.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!