1403-02-14 11:51 قبل از ظهر
چرا ژله برای پوکی استخوان مفید است؟

چرا ژله برای پوکی استخوان مفید است؟

ژلاتین ماده اصلی سازنده ژله است. از همین رو برای بررسی خواص ژله برای پوکی استخوان، اثرات ژلاتین بر بدن را بررسی میکنیم. انواع عمده هیدرولیزهای ژلاتین در دسترس تجاری از پستانداران یا ماهی ها تهیه می شود. در تحقیقات بر روی هیدرولیزهای ژلاتین حیوانی در رژیم غذایی برخی حیوانات، بهبود تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) در بعضی گونه ها گزارش شده است.

کشت نیوز؛ پروتئین های موجود در ژلاتین و همچنین لیتیوم، فسفر و مس باعث حفظ استخوان ها و افزایش تراکم مواد معدنی اسکلت استخوانی می شوند. ژلاتین همچنین می تواند یک مکانیسم دفاعی مهم در برابر پوکی استخوان باشد، از طرفی اسیدهای آمینه نیز به مبارزه با آرتریت کمک می کنند.

همچنین ژلاتین حاوی لیزین است که به تقویت استخوان‌ها کمک می کند. ژلاتین موجود در ژله به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند، که در نهایت به تقویت استخوان ها کمک می‌کند و از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می‌کند. برخی افراد برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، ژله مصرف می کنند و همین امر باعث کاهش ضعف یا شکنندگی استخوان ها می‌شود.

از دیگر خواص ژله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرایند هضم را تسهیل می کند

ژله به دلیل داشتن آب زیاد، هضم و ترانزیت روده را تسهیل می‌کند. ژلاتین باعث افزایش حرکات پریستالتیک در ماهیچه های روده می‌شود و این به بهبود روند هضم و جذب ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین دفع کمک می کند.

ژله روند بهبودی را تسریع می‌کند

پروتئین‌ها بخش اساسی در بهبود زخم هستند. ژلاتین پروتئین بسیار بالایی دارد و این به شکل گیری لایه‌های جدید پوست کمک می کند. ژلاتین همچنین حاوی یک اسید آمینه خاص به نام گلیسین است که یک ضد التهاب است.

به کنترل وزن کمک می کند

ژلاتین سوخت و ساز بدن را از طریق مواد مغذی و اسیدهای آمینه خود تحریک می کند. فیبر و پروتئین، به عنوان مثال، احساس سیری را برآورده و کمک می کند. ژلاتین جایگزین دسرهای کالری شده و از افزایش بیش از حد وزن جلوگیری می کند.

پاسخ ایمنی را تقویت می کند

پرولین، یکی دیگر از اسیدهای آمینه که به مقدار قابل توجهی در ژلاتین یافت می شود، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و مبارزه با عفونت ها را تقویت می کند، زیرا برای ساختار بیشتر پروتئین ها در بدن انسان ضروری است.

خواب را بهبود می بخشد

طبق یک مطالعه ژاپنی که در سال 2012 در مجله Neurology منتشر شد، گلیسین – یکی از ترکیبات ژلاتین – باعث بهبود چرخه خواب و تحریک انتقال دهنده های عصبی و آنزیم های خاصی می شود که باعث افزایش کیفیت و مدت زمان خواب می شود.

از پوست محافظت می کند

ژلاتین درون ژله سرشار از کلاژن است، یک پروتئین کلیدی در تشکیل ماتریکس خارج سلولی بافت همبند، که بیشتر خواص فیزیکی آن را تشکیل می دهد. این یکی از مهمترین عناصر پوست ماست. الیاف کلاژن به دلیل مقاومت گرانشی، مسئولیت حفظ جوانی پوست را بر عهده دارند.

قند خون را کنترل می کند

تقریبا نبود قند در ژلاتین باعث می شود این غذا گزینه مناسبی برای کاهش گرسنگی بدون ایجاد اختلال در سطح قند خون باشد. این خاصیت ژلاتین دو فایده دارد: باعث کاهش تولید انسولین می شود، هورمونی که موجب تجمع چربی در بدن می شود و کنترل اشتها را تسهیل می کند، زیرا تغییرات ناگهانی در میزان گلوکز می تواند باعث افزایش میل به خوردن کربوهیدرات ها شود.

ژله باعث تنظیم هورمونی می‌شود

به لطف پروتئین های اساسی موجود در ژلاتین، تمام فعالیت های متابولیکی بدن با مصرف ژلاتین از جمله ایجاد سلول های جدید، جذب مواد مغذی و تقویت ماهیچه ها بهبود می یابد.

مو، ناخن و پوست را تقویت می کند

ما می‌توانیم نام کراتین را در بسته بندی اکثر شامپوهای با کیفیت پیدا کنیم. کراتین نوعی پروتئین است که جزئی از ترکیب ژلاتین است و در حفظ سلامت مو، ناخن و پوست بسیار ضروری است.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!