1403-02-20 6:09 قبل از ظهر
چه دلایلی باعث نبستن ژله می‌شود؟

چه دلایلی باعث نبستن ژله می‌شود؟/فوت‌وفن درست کردن ژله

بعد از انتخاب ژله به‌عنوان یک دسر خوشمزه و ساده برای دیزاین میز پذیرائی صدای ناراحتی میزبانان بلند می‌شود و می‌گویند «ژله ام نبسته چیکار کنم». هرچند روش تهیۀ ژله بسیار آسان است اما اگر شما به نکات لازم برای جدا کردن ژله دقت نکنید ژله هنگام برگرداندن شکسته شود. بعضی از ژله‌ها مانند ژلۀ تزریقی و ژلۀ خرد شیشه ظاهر جذابی دارند و تهیۀ آن زمان زیادی نیاز داد که نتیجۀ اصلی کار پس از برگرداندن آن مشخص می‌شود. در ادامه به توضیح در مورد علت نبستن ژله می‌پردازیم.

علت نبستن ژله

کشت نیوز؛ یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود ژله به‌خوبی نبندد و با مشکل نبستن ژله روبرو شوید این است که در تهیۀ ژله دقت نمی‌کنید. هرچند ژله روش تهیۀ بسیار ساده‌ای دارد اما اگر روش تهیۀ آن به میزان مواد اولیه دقت نکنید، نمی‌توانید ژلۀ خوبی داشته باشید. ژله پایۀ دسرهای بسیار زیادی است که زیبایی ظاهر آن به درست برگرداندن ژله مرتبط است. برای اینکه ژله به‌خوبی و سادگی برگردانده شود باید در تهیۀ آن به مواد اولیه و روش تهیه دقت کنید. توجه به روش تهیۀ ژله مانع از ایجاد مشکل نگرفتن ژله می‌شود.

طرز تهیه ژله چگونه است؟

برای تهیۀ ژله به یک بسته پودر ژله که معادل ۱۰۰ گرم پودر ژله است نیاز دارید. به ازای هر یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه به ۱ لیوان آب جوش و ۱ لیوان آب سرد نیاز دارید. یک بسته پودر ژلۀ موردنظر را با یک لیوان آب جوش باز می‌کنید و خوب هم می‌زنید تا دانه‌های پودر ژله در آب جوش باز شود. پس از باز شدن کامل پودر ژله در آب جوش، یک لیوان آب سرد را باید اضافه کنید و هم بزنید. بعد از آماده کردن ژله باید آن را داخل قالب ریخته در یخچال روی سطح صاف قرار دهید تا کاملاً ببندد.

آماده‌سازی اشتباه قالب علت نبستن ژله

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث نبستن ژله می‌شود این است که قالب ژله به روش صحیح آماده نشده است. اگر قالب را برای تهیۀ ژله به‌خوبی آماده نکنید، ژلۀ شما قطعاً به‌درستی برگردانده نمی‌شود و خراب می‌شود. پس از تهیۀ ژله به روش صحیح باید قالب را به‌درستی آماده کنید.

برای آماده کردن قالب برای ژله شما می‌توانید از ظروف با جنس‌های مختلف برای تهیۀ ژله استفاده کنید. ظروف تفلون، نسوز، چینی، فلزی، پلاستیکی، سیلیکونی و شیشه‌ای در تهیۀ ژله مشکلی ایجاد نمی‌کنند. بعد از انتخاب ظرف موردنظر باید برای راحت برگرداندن ژله آن را آبگردانی کنید و سپس در فریزر قرار دهید. با این روش ژله راحت‌تر برگردانده می‌شود.

فوت‌وفن و راهکارهای لازم برای مشکل نبستن ژله

اگر هر بار بعد از تهیۀ ژله با مشکل نبستن ژله روبه‌رو می‌شوید، می‌توانید در تهیۀ ژله به‌جای استفاده از آب سرد، از قالب‌های یخ استفاده کنید. در این روش به ازای یک لیوان آب سرد باید از قالب‌های یخ استفاده کنید تا در آب گرم بازشوند. دقت کنید تا پیش از باز شدن کامل یخ‌ها در ژله، آن را داخل یخچال قرار ندهید. اگر قبل از باز شدن کامل یخ ژله را داخل یخچال قرار دهید، خراب می‌شود.

برای اینکه ژله به‌خوبی ببندد می‌توانید به ازای یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد از یک لیوان آب جوش و نصف لیوان آب سرد استفاده کنید تا ژله به‌خوبی ببندد.

اگر نگران هستید که ژله به‌خوبی نبندد می‌توانید برای تهیۀ ژله از پودر ژلاتین استفاده کنید. به ازای هر یک بسته پودر ژله باید از یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین استفاده کنید تا ژله به‌خوبی ببندد.

برای شفاف شدن ژله و زیباتر شدن آن از روش بن ماری برای باز کردن ژله استفاده کنید. در این روش باید یک ظرف آب جوش را روی حرارت قرار دهید و ظرف ژله را روی بخار آب جوش قرار دهید تا ژله باز شود. به این صورت ژلۀ شفاف و زیبایی خواهید داشت.

برای اینکه ژله زودتر ببندد و در کمتر از دو ساعت بتوانید ژله‌های خوش‌رنگ و خوش‌مزه تهیه کنید باید ژله را در طبقات بالایی یخچال قرار دهید تا زودتر بسته شود و به‌خوبی سفت شود.

خواص ژله چیست؟

ژله دارای مواد معدنی و طبیعی زیادی است که برای سلامت بسیار مفید است. ۱۰۰ گرم پودر ژله معادل ۲۶۶ کالری است. این مقدار ژله دارای ۶۹.۹۵ گرم کربوهیدرات، ۰.۱۵ گرم پروتئین، ۰.۰۲ گرم چربی، ۱.۰۰ فیبر، آب و قند است. ازجمله خواص بسیار مهم ژله می‌توان به فواید آن برای بهبود سلامت پوست اشاره کرد. ژله دارای مقادیر بسیار زیادی کلاژن است که برای سلامت پوست و جوان‌سازی آن کاربرد دارد.

ژله برای تأمین پروتئین بدن فواید زیادی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان منبع پروتئینی استفاده کرد. ژله همچنین نقش مهمی در بهبود سیستم گوارش بدن دارد که به بهبود هضم کمک زیادی می‌کند. اگر با مشکلات درد مفاصل روبرو هستید ژله می‌تواند درد مفاصل و تورم آن را بهبود ببخشد. ژله دارای پروتئین زیاد است و مقادیر زیاد آن دارای کالری کم است که به کاهش وزن کمک می‌کند. از خواص مهم ژله فعال شدن روند متابولیسم بدن است که علاوه بر تأمین انرژی به سوخت‌وساز لیپیدها کمک می‌کند.

جمع‌بندی

اگر به درست کردن ژله علاقه دارید اما از تهیۀ آن به علت نگرفتن ژله مأیوس شده‌اید، ناراحت نباشید. برای تهیۀ ژله و جلوگیری از نبستن ژله کافی است میزان درست و دقیقی از پودر ژله را با مقدار کافی آب جوش و آب سرد ترکیب کنید و به‌خوبی هم بزنید تا ژله کاملاً ترکیب شود. در تهیۀ ژله برای جلوگیری از نبستن ژله به روش تهیه، قالب ژله و خوب سفت شدن آن دقت کنید تا با صحنۀ نگرفتن ژله روبرو نشوید. از این دسر زیبا برای جشن‌ها، مهمانی‌های عصرانه و مراسم خود تهیه کنید.

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!